Ένα από τα στοιχεία του ιδιόμορφου ελληνικού χαρακτήρα είναι το εύκολο "κοινωνικό βάπτισμα". Στην ουσία είμαστε όλοι μας μικροί κοινωνικοί νονοί που με μαεστρία βαπτίσουμε δικηγόρους, γιατρούς, δημοσιογράφους, δημοσίους υπαλλήλους και τόσα άλλα επαγγέλματα.
Ειδικότερα τα τελευταία χρόνια όπου τα έντονα κοινωνικοπολιτικά προβλήματα έχουν οδηγήσει στην ολοκληρωτική απαξίωση κρατικών θεσμών και λειτουργιών.
Η "κολυμπήθρα" του νεοέλληνα έχει το χάρισμα να βαπτίζει και κυρίως να στιγματίζει. Να συνδέει τον αστυνομικό με τον μπάτσο, τον γιατρό με το φακελάκι, το δικηγόρο με το παρακράτος και τον Αλβανό με τις κλοπές. Και όμως, όλα τα παραπάνω είναι μερικά καθημερινά παραδείγματα. Αν ανατρέξετε τον χρόνο πίσω θα ανακαλύψετε πολλές ανάλογες προσωπικές σας-μας αναφορές.
Δυστυχώς, έχουμε το ελάττωμα να "πυροβολούμε" ισοπεδωτικά κοινωνικές τάξεις και κοινωνικά επαγγέλματα. Ακόμα και αυτά που αποτελούν κοινωνικό λειτούργημα. Παρασυρόμαστε από τον αυθορμητισμό και την ορμή του ελληνικού χαρακτήρα παραμελώντας την ορθολογιστική σκέψη και την αντικειμενικότητα. Ο ασκός του ελληνικού Αιόλου τους παρασέρνει όλους.
Δυστυχώς, έχουμε το ελάττωμα να "πυροβολούμε" ισοπεδωτικά κοινωνικές τάξεις και κοινωνικά επαγγέλματα. Ακόμα και αυτά που αποτελούν κοινωνικό λειτούργημα. Παρασυρόμαστε από τον αυθορμητισμό και την ορμή του ελληνικού χαρακτήρα παραμελώντας την ορθολογιστική σκέψη και την αντικειμενικότητα. Ο ασκός του ελληνικού Αιόλου τους παρασέρνει όλους.
Το εντυπωσιακό είναι ότι όλοι μας γνωρίζουμε πως δεν είναι έτσι ή μάλλον θέλουμε να πιστεύουμε ότι γνωρίζουμε. Αναμφισβήτητα, πίσω από τους ισοπεδωτικούς και απόλυτους χαρακτηρισμούς κρύβονται σκοπιμότητες, πολιτικά "βολέματα", συναισθήματα και έλλειψη αντικειμενικής ενημέρωσης.
Οι αιτίες δεν κρύβονται μόνο στην ιδιοσυγκρασία του Έλληνα. Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, με κύριο εκφραστή την τηλεόραση, αδυνατούν να ελέγξουν τους χαρακτηρισμούς τους και με την ισχυρή λαϊκή τους επιρροή, καταφέρνουν και μετατρέπονται σε σύγχρονους Αρχι-νονούς.
Η πυραμίδα της ελληνικής τηλεόρασης κρατά το ραβδί και δείχνει την "κολυμπήθρα" στην οποία θα τοποθετήσουμε-συνοδεία πάντα των ανάλογων κοσμητικών χαρακτηρισμών- τον αστυνομικό, τον γιατρό, το δικηγόρο ακόμα και τον δημοσιογράφο.
Τα "βαφτιστήρια" ΔΕΝ είναι όλα ίδια, όπως και οι νονοί τους άλλωστε......
Χαρακτήρισε όπως και όποιον θες, αλλά προπάντων:
Μην ματώνεις τον γιατρό πριν βάλει την ρόμπα του.
Μην πυροβολείς τον αστυνομικό πριν βάλει την στολή του.
Μην δικάζεις τον δικηγόρο πριν την αγόρευση του.
[image][image]
Τα "βαφτιστήρια" ΔΕΝ είναι όλα ίδια, όπως και οι νονοί τους άλλωστε......
Χαρακτήρισε όπως και όποιον θες, αλλά προπάντων:
Μην ματώνεις τον γιατρό πριν βάλει την ρόμπα του.
Μην πυροβολείς τον αστυνομικό πριν βάλει την στολή του.
Μην δικάζεις τον δικηγόρο πριν την αγόρευση του.
[image][image]
Σχόλια
Η ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ, ΤΗΣ 19-12-2009, ΓΙΑ ΑΡΠΑΧΤΗ 5.500€ ΓΟΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΘΕ ΕΝΟΣ ΒΟΛΕΥΤΗ, ΕΙΝΑΙ ΦΑΝΤΑΣΙΩΣΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΣΤΙΓΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΕΝΤΙΜΟΥ ΑΛΗΤΑΡΑ ΑΡΧΙΝΟΝΟΥ ΠΟΥ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΣΤΟ ΚΕΝΟΒΟΥΛΙΟ???????????
??????????????????????????????????
??????????????????????????????????
ΤΕΤΟΙΑ ΕΠΟΧΗ - ΣΥΓΓΝΩΜΗ - ΤΕΤΟΙΑ ΑΡΘΡΑ - ΞΑΝΑ ΣΥΓΓΝΩΜΗ -
ΕΙΝΑΙ ΣΚΕΤΗ ΜΑΛΑΚΙΑ ΦΙΛΕ ΜΟΥ.
ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΣΥΓΓΝΩΜΗ -
ΟΙ ΚΛΕΦΤΑΡΑΔΕΣ ΔΙΟΙΚΗΤΕΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ Ο ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ 5,5 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΟΥΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΞΕΔΙΑΝΤΡΟΠΑ Ο ΠΑΠΑΝΤΡΕΟΥ, ΕΙΝΑΙ ΦΑΝΤΑΣΙΩΣΗ ΜΟΥ?????????????????
ΜΗΠΩΣ ΠΡΟΣΒΑΛΕΙΣ, ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΥΣ ΕΧΟΥΜΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΦΑΝΤΑΣΙΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΓΜΑΤΙΖΟΥΜΕ ΑΘΩΑ ΚΑΘΙΚΙΑ????????
Αρχικά σε ευχαριστούμε για την επίσκεψη και τον κόπο που κάνατε να αφήσετε την άποψη σας.
Το αν είναι φαντασίωση σας τα γεγονότα που αναφέρετε με τους ανάλογους χαρακτηρισμούς, ίσως το ξέρετε καλύτερα.
Το άρθρα-δυστυχώς για εσάς-είναι βαθιά κοινωνικό και ελάχιστα πολιτικό. Το ανάγεται για τους δικούς σας λόγους σε μια νέα πολιτική υπόσταση. Συνεπώς υπό αυτές τις προϋποθέσεις -τις δικές σας- ίσως το κείμενο δεν είναι το πρέπων.
Όσο για τις προσβολές, δεν νομίζουμε ότι η συγκεκριμένη αρθρογραφία μπορεί να προσβάλει τους πολιτικά φαντασιόπληκτους που βολεύονται στο να επισυνάπτουν σε κάθε τι που συμβαίνει γύρω τους την πολιτική ταυτότητα που τους βολεύει. Νιώθετε ένα είδος πολιτικής απειλής από ένα κείμενα που μόνο πολιτικό χαρακτήρα δεν έχει. Το γιατί ας το αναζητήσετε εσείς.
Μερικά κείμενα, μερικές σκέψεις και κυρίως πολλά στοιχεία της καθημερινότητας ξεφεύγουν από τις κομματικά πλαίσια. Υπάρχει και η κοινωνία. Η ρεαλιστική κοινωνική πραγματικότητα που περιγράφετε στις λέξεις και τις φράσεις του κειμένου.
Κοινωνία δεν σημαίνει κράτος, κόμμα, ούτε κάθε πολιτικός αρχηγός. Αν μπορέσετε να το αντιληφθείτε ίσως νιώσετε λιγότερο θιγμένος.
Καλή σας μέρα
Ibis