Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αν ο Κώστας Αξελός έκανε πρωινάδικο....


Δεν είχα την ευκαιρία να γνωρίσω άμεσα το έργο και το λόγο του Κώστα Αξελού, τουλάχιστον μέχρι σήμερα. Κείμενα, αναφορές και συζητήσεις φίλων σκιαγραφούν μια προσωπικότητα που εκπέμπει σεβασμό και εκτίμηση για το έργο και την πνευματικότητα της. Είμαι σίγουρος ωστόσο, ότι σύντομα θα αναζητήσω στοιχεία των κειμένων του.

Την ίδια ώρα η ελληνική κοινωνία ξεχνά την οικονομική κρίση, τις φορολογική γκρίνια και -όπως η ίδια αντιφατικά υποστηρίζει-την κρίση που την έχει γονατίσει. 1 στους 3(!!!) ασχολείται με ξανθιές περσόνες πρωινής ζώνης, διαζύγια, περιουσίες και κουτσομπολίστικες γραφικότητες πρώτου μεγέθους.

Με την στήριξη του αποχαυνωμένου θεατή, η σύγχρονη τηλε-μηχανή σάρκας  ανακυκλώνει και επιβιώνει από τα ίδια της τα προϊόντα. Υπερκατανάλωση σάρκας και καθημερινού κουτσοπμπολιού στον βωμό του τηλεοπτικού image και της κοινωνικής δημοτικότητας. Περιοδικά, εκπομπές, εφημερίδες, portals μέσα στην ίδια μηχανή, στα ίδια γρανάζια κάτω από την ίδια σύγχρονη κοινωνική αλλοτρίωση.

Κλείνω όσο μπορώ τις σειρήνες και διαβάζω για τον Σεφέρη στο σήμερα, τον κανιβαλισμό των διαζυγίων και αν η Ελλάδα μπορεί να πενθεί
Δεν μπορώ να απαντήσω αλλά αληθινά διερωτώμαι πως θα αντιμετωπίζαμε την σύγχρονη πραγματικότητα  αν ο Κώστας Αξελός έκανε πρωινάδικο;



-Διαβάστε την τελευταία συνέντευξη του Κώστα Αξελού εδώ.

[images via]

Σχόλια

Ο χρήστης taspa είπε…
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ω γλυκύ μου έαρ

Εγκώμια - Επιτάφιος Θρήνος - Αι γενεαί πάσαι
( Στάση Τρίτη )


Ω γλυκύ μου έαρ, γλυκύτατόν μου Τέκνον, πού έδυ σου το κάλλος;
Υιέ Θεού παντάναξ, Θεέ μου πλαστουργέ μου, πώς πάθος κατεδέξω;

Έρραναν τον τάφον αι Μυροφόροι μύρα, λίαν πρωί ελθούσαι.
Ω Τριάς Θεέ μου, Πατήρ Υιός και Πνεύμα, ελέησον τον κόσμον.
Ιδείν την του Υιού σου, Ανάστασιν, Παρθένε, αξίωσον σους δούλους.

- Ολόκληρο το τροπάριο εδώ και εδώ

[ Φωτογραφία ] : boston

18 λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας – Έτος Αφιερωμένο στον Γιάννη Ρίτσο

Το 2009 συμπληρώνονται 100 χρόνια από την γέννηση του Γιάννη Ρίτσου και η χρονιά που διανύουμε είναι αφιερωμένη στον Έλληνα ποιητή. Το ibis blog συνεχίζει τις αναφορές του σπουδαίο πνευματικό και σας παρουσιάζει τα 18 λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας. Μια σπουδαία ποιητική αναφορά που ίσως αποτελεί την πιο εκφραστική,συναισθηματική και συνάμα πλούσια γλαφυρή, περιγραφή της ελληνικής ψυχοσύνθεσης. Την ρωμιοσύνη μην την κλαις.....
Ο Γιάννη Ρίτσος συλλαμβάνεται από την χούντα και εξορίζεται στην Γυάρο, την Σάμο και την Λέρο. Κάτω από δύσκολες συνθήκες ο ποιητής συνθέτει τα ποιήματα και τα στέλνει κρυφά στον αυτοεξόριστο Μίκη που βρίσκεται στην Γαλλία. Ο ποιητής γράφει τα τετράστιχα μετά από παρότρυνση του Έλληνα μουσικοσυνθέτη. Ο Μίκης βρίσκεται στο Παρίσι και μελοποιεί (1971 – 1973) τα 18 λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας τα οποία παρουσιάζονται στις 17/01/73 στο Albert Hall. Η επιρροή στο στίχο από τις κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα της εποχής είναι κάτι παραπάνω από εμφανής.

Ο Βασιλιάς του Σωρού – μέρος πρώτο

Τα 4 blogs (αντιπάριος, antipariafwni, ibis, antiparos-blog) σας παρουσιάζουν το Τζιμάκο στην παράσταση για ένα ρόλο “Ο Βασιλιάς του Σωρού” Παίζουν: Τ.Π.(Τζίμης Πανούσης στο ρόλο του βασιλιά) Α.Κ.(Αθανασία Κουρέτα στο ρόλο του ρεπόρτερ) BL.(οι τέσσερις Bloggers στο ρόλο τους)
Τ.Π.: Να αρχίσω;

BL: Εμείς έχουμε ετοιμάσει κάποιες ερωτήσεις που θα σου υποβάλλουμε, ό,τι δεν θέλεις να απαντήσεις το προσπερνάμε. Αλλά άμα θες να πεις πρώτα κάτι πες το.

Τ.Π.: Να βάλουμε ένα τίτλο αρχικά σ’ αυτό… ένα τελεσίγραφο, έναν τίτλο τελεσίγραφο.. “ΜΑΥΡΟΧΡΗΜΑΤΑΔΕΣ ΝΑ ΦΥΓΕΤΕ ΝΑ ΠΑΤΕ ΑΛΛΟΥ’’. Είναι ένα τελεσίγραφο από τον Τζιπάκο, παλιά ήμουνα Τζιμάκος. Λανσάρω ένα παρατσούκλι όπως συνηθίζεται εδώ στο νησί, όλοι εδώ έχουν τα παρατσούκλια τους. Εγώ δεν είμαι Δημήτρης, είμαι Τζίμης και είναι τελείως διαφορετικό. Το όνομα είναι πολύ σημαντικό, αλλά θα τα πούμε και μετά αυτά. Πες μου την πρώτη ερώτηση.

Α.Κ.: Πόσο αντιπαρόψυχος αισθάνεσαι;

Τ.Π.: Εγώ αισθάνομαι αντιπάριος… Όχι γέννημα, θρέμμα. Είμαι εδώ από το βρώμικο ‘…