Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αντί να φέρουμε τον υπολογιστή στον μαθητή γιατί δεν φέρνουμε τον υπολογιστή στα σχολεία;


DigitalRootsLogo

H επιχορήγηση των μαθητών με το ποσό των 450 ευρώ θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως τεχνολογική όαση στην ανώριμη ελληνική Κοινωνία της Πληροφορίας(σύντομα θα ακολουθήσει ανάρτηση με την ανάλογη επιχειρηματολογία). Όχι γιατί δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις για να αγγίξουμε σαν κράτος τα ευρωπαϊκά δεδομένα αλλά κυρίως γιατί οι κρατικοί οργανισμοί-θεσμοί ενισχύουν την μισαλλοδοξία τους εις βάρος μιας σύγχρονης, ελκυστικής και τεχνολογικά ευέλικτης κοινωνίας.


Τα τελευταία χρόνια τεράστια ποσά έχουν εκταμιευτεί από τα ταμεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την τεχνολογική αναβάθμιση των δημόσιων-και όχι μόνο-υπηρεσιών με σκοπό την ψηφιακή σύγκλιση. Τα αποτελέσματα ανάμεικτα. Άλλοτε ικανοποιητικά, άλλοτε ανύπαρκτα και πάντα "Ελληνικά". Στα πλαίσια αυτά οι μαθητές της πρώτης γυμνασίου θα έχουν την δυνατότητα να μπορούν να λαμβάνουν ειδικά κουπόνια, με τα οποία θα προμηθεύονται φορητούς υπολογιστές, κόστους έως 450 ευρώ.

kid_laptop Ο Πάσχος Μανδραβέλης(πάντα επίκαιρος και καυστικός) εκθειάζει μια διαφορετική πτυχή του θέματος δίνοντας βάση στην λεπτομέρεια. Ο γνωστός αρθρογράφος διερωτάται γιατί τέθηκε πλαφόν στο ποσό για την αγορά του ηλεκτρονικού υπολογιστή. Γιατί ο νεαρός μαθητής δεν μπορεί να ενισχύσει την επιχορήγηση για την αγορά μιας ισχυρότερης υπολογιστικής μονάδας. Γιατί ως κράτος δεν μπορούμε να ενισχύσουμε το μεράκι και την αγάπη για την τεχνολογία;

Ωστόσο, στο μυαλό μου πλανάται κάτι διαφορετικό, πιο βαθύ και ίσως πιο ουσιαστικό, που φτάνει ως την ραχοκοκαλιά του εκπαιδευτικού συστήματος. Αντί να φέρουμε τον υπολογιστή στον μαθητή γιατί δεν φέρνουμε το υπολογιστή στα σχολεία; Γιατί δεν καλλιεργούμε την "υπολογιστική" παιδεία με σύγχρονες υποδομές. Υποδομές που θα συνδυάζονται με νέα εργαστηριακά μαθήματα και ελκυστικά βιβλία.
Ας επιδιώξουμε την κοινωνία της πληροφορίας από την βάσης της, από την ρίζα του εκπαιδευτικού συστήματος, επενδύοντας στο παρόν για τον μέλλον. Μια ενέργεια που απαιτεί χρόνο, χρήμα και κυρίως σωστή και συστηματική οργάνωση. Σίγουρα, δεν αρκεί μόνο αυτό, απαιτούνται δραστικά μέτρα, σημαντικές επενδύσεις και επιμορφωτικά σεμινάρια για τους εκπαιδευτικούς. Αν δώσουμε το έναυσμα και δημιουργήσουμε τις κατάλληλες συνθήκες , η ελληνική κοινωνία έχει την δύναμη και το ταλέντο να επιτύχει την ψηφιακή σύγκλιση.

Η ελπίδα που κρύβεται στα παραπάνω λόγια, ξεθωριάζει όταν ο ρεαλισμός του σύγχρονου νεοέλληνα με επαναφέρει από το γεμάτο ελπίδα ταξίδι. Άραγε, η δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία, οι αναξιόπιστοι διαγωνισμοί και η ανικανότητα σε θέματα οργάνωσης και συντονισμού μπορούν να καλλιεργήσουν το παραπάνω εκπαιδευτικό μοντέλο;
Η απάντηση είναι γνωστή. Πασίγνωστη.

Σχόλια

Ο χρήστης spyros1000 είπε…
Καλυτερα να εχει καθε υπολογιστη ο μαθητης,διοτι αν εχουν ολα τα σχολεια υπολογιστες στις αιθουσες,σε περιοδο καταληψεων θα πωλουνται στη σολωνος και αθηνας εναντι 50 ευρω...
Ο χρήστης annboukou είπε…
Ο υπολογιστής στα χέρια του μαθητή δεν είναι αρκετή προϋπόθεση για να "εγκατασταθεί" η χρήση του υπολογιστή στο σχολείο. Ο εκπαιδευτικός είναι μια κρίσιμη παράμετρος. Ως επιμορφώτρια των φιλολόγων για τη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική πράξη, με την εμπειρία που έχω ως τώρα αποκομίσει, συμφωνώ ότι μόνο με δουλειά βάσης και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό αυτό μπορεί να γίνει εφικτό. Χαρίζοντας 126.000 την τελευταία στιγμή, πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιά, δίχως επαρκείς σε αριθμό και επαρκώς καταρτισμένους εκπαιδευτικούς, τι μπορεί να περιμένει κανείς;; Χαρά στις εταιρείες εμπορίας υπολογιστών και συγκρατημένη αισιοδοξία ως επιφυλακτικότητα από την πλευρά των διδασκόντων. Τόσο δύσκολος είναι δηλαδή ο προγραμματισμός και η επιμόρφωση σ'αυτή τη χώρα; Τι ρωτάω όμως ...
Ο χρήστης Ibis είπε…
@spyros1000
Πηγή της εκπαίδευσης είναι το σχολείο. Εκεί πρέπει να επενδύσουμε σε υποδομές, βιβλία και εκπαιδευτικό υλικό. Φυσικά και είναι θετικό να έχει κάθε μαθητής τον υπολογιστή του αλλά η "τάξη" πρέπει να γίνει φιλικά ελκυστική σύγχρονη και τεχνολογικά ικανή να εξοικειώσει των εκάστοτε μαθητή με τις νέες τεχνολογίες.
Αν το σχολείο γίνει χώρος που εμπνέει σεβασμό δεν πρόκειται κανείς να το λεηλατήσει.

@annboukou
Συμφωνώ απόλυτα και χαίρομαι ιδιαίτερα να διαβάζω αυτές τις γραμμές από εκπαιδευτικό. Είναι πραγματικά ένα αισιόδοξο μήνυμα.
Οι διαστάσεις του θέματος που παρουσιάζετε και σε μας αλλά και στο ιστολόγιο σας είναι πραγματικά εύστοχες. Αν σκεφτούμε το μέτρο στην βάση του προκύπτουν σημαντικά ερωτήματα.
Τα μοντέλα υπολογιστών που θα διατεθούν δεν έχουν ακόμα καθοριστεί μόνο αόριστες προδιαγραφές. Και σε λίγες μέρες ξεκινά η διάθεση των κουπονιών.
Προχειρότητα και έλλειψη οργάνωσης.
Όσο για την επιμόρφωση πιστεύω ότι είναι ένα από τις σημαντικότερα προβλήματα του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Καλημέρα

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ω γλυκύ μου έαρ

Εγκώμια - Επιτάφιος Θρήνος - Αι γενεαί πάσαι ( Στάση Τρίτη ) Ω γλυκύ μου έαρ, γλυκύτατόν μου Τέκνον, πού έδυ σου το κάλλος; Υιέ Θεού παντάναξ, Θεέ μου πλαστουργέ μου, πώς πάθος κατεδέξω; Έρραναν τον τάφον αι Μυροφόροι μύρα, λίαν πρωί ελθούσαι. Ω Τριάς Θεέ μου, Πατήρ Υιός και Πνεύμα, ελέησον τον κόσμον. Ιδείν την του Υιού σου, Ανάστασιν, Παρθένε, αξίωσον σους δούλους. - Ολόκληρο το τροπάριο εδώ και εδώ [ Φωτογραφία ] : boston

Ένα Aκόμα Tείχος..... Ένα Ακόμα Παράθυρο Στην Ελευθερία Και Το Όνειρο

Μαγεία να μπορείς να μπαίνεις σε μια σκηνή, σε μια εικόνα και σε έναν ήχο. Ο συνδυασμός τους σε ταξιδεύει μακριά, σε μέρη και καταστάσεις που ναι μεν έχεις στο μυαλό σου αλλά δεν μπορείς να φανταστείς. Αυτό το ταξίδι σου προσφέρει ο κινηματογράφος. Μέσα στην διαδικτυακή μου πρωινή βόλτα, παρέα με καφέ και ήλιο, διαβάζω ( ερτ ): Σαν σήμερα το 1940 ... η ναζιστική Γερμανία αρχίζει την κατασκευή τείχους γύρω από το εβ ραϊκό γκέτο στη Βαρσοβία, με σκοπό να εγκλωβιστούν σ' αυτό 400.000 κάτοικοι. Νιώθω το ταξίδι να επαναλαμβάνεται. Πηγαίνω πίσω αρκετά χρόνι α. Ως φοιτητής ψάχνω τρόπο να περάσω ένα ευχάριστο χειμωνιάτικο βράδυ. Νοικιάζω την εκπλη κτική ταινία του Roman Polanski ' 'The pianist'' με την μοναδική ερμηνεία του Adrien Brody. Ρεαλισμός, συναίσθημα, μέσα σε ένα ξεχωριστό μουσικό και σκηνοθετικό κινηματογραφικό δρόμο. Διαβάζοντας τις παραπάνω γραμμές είπα να παρατηρήσω την θέα από το παράθυρο που βρίσκεται μπροστά μου. Το ερέθισμα υπάρχει. Η θέα της γνώσης αξίζ

Σε 'Οσες Γλώσσες Και Να Το Προφέρεις Είναι Μόνο Μία

Ahm(Arabic),Matka(Belarusan),Majka(Bosnian),Mae(BrazilianPortuguese),Majka(Bulgarian), Mati,Majka (Croatian),Abatyse(Czech),Mor(Danish),Moeder,Moer(Dutch),Mother,Mama, Mom(English),Patrino, Panjo(Esperanto),Ema(Estonian),Aiti(Finnish),Mere,Maman(French), Mutter(German), Mana(Greek) , Salentino,Makuahine(Hawaiian),Ma,Maji(Hindi), AnyaFu(Hungarian),Induk,Ibu,Biang,Nyokap(Indonesian), Mathair(Irish),Madre,Mamma (Italian),Okaasan,Haha(Japanese),Amma(Kannada),Daya(Kurdish), Uma(Ladino),Mater(Latin), Motina(Lithuanian),Omm(Maltese),Madre(Norwegian), Mytyr(Old,Greek), Maman(Persian), Matka,Mama(Polish),Mae(Portuguese),Maica(Romanian),Mat'(Russian),Majka(Serbian), Mati(Slovenian),Madre,Mama,Mami(Spanish),Mama,Mzazi,Mzaa(Swahili),Mamma,Mor,Morsa (Swedish), Anne,Ana,Valide(Turkish),Mati(Ukrainian),Mare(Venetian),Mam(Welsh) Σε όσες γλώσσες και να το προφέρεις μάνα είναι μόνο μία. Ξεχωριστή πηγή ζωής, συναισθημάτων και ενέργειας. Χρόνια πολλά μητέρα,μάνα, μανούλα . Αφιερωμένο εξαιρετικά σε όλε