Social Media είναι μια κατηγορία online media όπου οι χρήστες συζητούν, συμμετέχουν, διαμοιράζονται και δικτυώνονται κάτω από μια κοινή ομπρέλα το γνωστό μας διαδίκτυο. Οι περισσότερες υπηρεσίες social media ενθαρρύνουν-επιδιώκουν την συζήτηση, τα σχόλια, την αλληλεπίδραση και τον διαμοιρασμό οποιαδήποτε πληροφορίας μεταξύ των χρηστών.
Στην έννοια media θα μπορούσαμε να δώσουμε τον ορισμό της σύγχρονης επικοινωνίας μιας και όλα όσα αναφέρουμε παραπάνω δεν είναι τίποτα άλλο από σύγχρονους διαμοιραστές πληροφορίας(information distributor). Οποιαδήποτε είδους και ποιότητα πληροφορίας μπορεί να ταξιδέψει μέσα από πληθώρα εφαρμογών του διαδικτύου. Η διαφορά με τις παραδοσιακές μορφές επικοινωνίας είναι αρχικά το εύρος που μπορεί να μεταδοθεί η πληροφορία και κατά δεύτερον ότι ο χρήστης είναι ο βασικός πρωταγωνιστής . Τα social media είναι ένα σύγχρονο απλοποιημένο εργαλείο επικοινωνίας. Ωστόσο η χρήση του και ειδικότερα η αποτελεσματικότητα του εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τον χρήστη.
Τα social media μπορούν να κατηγοριοποιηθούν σε:
Social News: Πρόκειται για sites με ειδήσεις και άρθρα όπου ο χρήστης μπορεί να ψηφίσει και να σχολιάσει. Τα άρθρα με τους περισσότερους ψήφους αναβαθμίζονται και προωθούνται προς τους αναγνώστες.[Digg, Sphinn, Newsvine και BallHype]
Social Sharing: Sites όπου μπορείς να δημιουργήσεις και να διαμοιράσεις αρχεία ήχου και εικόνας(youtube, vimeo, flickr, devianart).
Social Bookmarking: Sites που σου δίνουν την δυνατότητα να βρεις και αποθηκεύσεις(bookmarking) δικτυακές τόπους και χρήσιμες πληροφορίες. Οι σελιδοδείκτες αποθηκεύονται onlιne και διαμοιράζονται αντίστοιχα προς άλλους χρήστες.[Delicious, Faves, StumbleUpon, BlogMarks και Diigo]
Social Networks: Πρόκειται ίσως για την πιο διαδεδομένη μορφή social media μιας και προσφέρει πιο άμεση επικοινωνία μεταξύ των χρηστών. Ένα τεράστιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης που εκμηδενίζει τις αποστάσεις και ξεπερνά τα παραδοσιακά μέσα επικοινωνίας. Μέσα από αυτά τα site οι χρήστες επικοινωνούν μεταξύ τους, ενημερώνονται και ανταλλάσσουν πληροφορίες σχετικά με τα ενδιαφέροντα τους και τις δραστηριότητες τους. Είναι ένας διαδικτυακός εικονικός καθρέπτης προσωπικότητας(Η έκφραση θα εξηγηθεί στο επόμενο post). [facebook,LinkedIn,Myspace,Twitter]
Δείτε μια λίστα με τα περισσότερα social networking sites και το πλήθος των εγγραμμένων χρηστών εδώ.
To βίντεο που ακολουθεί προσεγγίζει την έννοια του social media από μια ρεαλιστική οπτική γωνία.
Πηγές : about.com ,wikipedia
Φωτογραφία : deviantart
*Το άρθρο είναι αφιερωμένο στην πιο γλυκιά αντι-γωνιά του καλοκαιριού.
Σχόλια
"όποιος δεν μπορεί να φτιάξει σπιτικά και υπέροχα παγωτά, κάνει blog!!!!"
Σωστά??? :)
Υ.Γ. Βάλε ακόμα ένα χωνάκι φυστίκι-μόκα, Βίκυ...
Αναμένουμε τη συνέχεια...