Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Το internet και πάλι σε μαύρο πλαίσιο

Σ: "Άκουσες αυτό που έγινε με τον νεαρό στον ΟΑΕΔ; Κρίμα στα παιδιά;"
Ι: "Ναι άκουσα", αποκρίνεται με σαθρότητα. Η κούραση από την δουλειά περιορίζει την εκφραστικότητα του.
E: "Μα καλά που το έμαθες;"
Ι: " Από το ίντερνετ" ανταποκρίνεται ο I. και η απορία κυριαρχεί στο πρόσωπο του.
"Είναι ένα ατυχές γεγονός και μάλλον ο αυτόχειρας είχε ψυχολογικό πρόβλημα. Ας είναι τουλάχιστον καλά τα παιδιά που τραυμάτισε"
Σ: "Είχε βάλει και φωτογραφίες σε αυτό το ίντερνετ και είχε ενημερώσει για το τι θα κάνει. Αχ που πάμε;" Η εκφραστικότητα του/της Σ: γίνεται ξεχωριστή στην λέξη "ίντερνετ".
Ι: "Τι σχέση έχει το ίντερνετ;", απάντα έκπληκτος ο I: και χιλιάδες ερωτήματα γεμίζουν το μυαλό του.

Ο συνομιλητής δεν έχει την οικειότητα με τους υπολογιστές και το διαδίκτυο, και αυτό ήταν ένα ελαφρυντικό για τον ίδιο και μια εντυπωσιακή αφορμή για προβληματισμό για τον I:.
Στα επόμενα δευτερόλεπτα από το μυαλό του I: περνούν τα εξώφυλλα των εφημερίδων και οι βαρύγδουπες δηλώσεις των δημοσιογράφων. Η λέξη Internet, χιλιοειπωμένη και ταλαιπωρημένη από τους σκοταδιστές των media, και πάλι σε πρώτο πλάνο.
Ένα πλάνο με μαύρο φόντο σαν την διπλανή λεζάντα που φιλοξενήθηκε σε μεγάλης κυκλοφορίας εφημερίδα.

Παρακολουθώντας τις αναφορές των ειδησιογραφικών προγραμμάτων και της ελληνικής τηλεόρασης για του διαδικτύου, μπορείς εύκολα να συμπεράνεις εκτός από το μικρό χρόνο προβολής σχετικών θεμάτων, και την αρνητική απόχρωση που αφήνουν οι όποιες αναφορές.
Έντεχνα και ίσως σκόπιμα. Είναι η έλλειψη γνώσης-επαφής του ίντερνετ; Μήπως
ο διαδικτυακός κίνδυνος που ελοχεύει από την αναδιανομή της διαφημιστικής πίτας; 'Η η ακόρεστη ανάγκη για αρνητική προδιάθεση του τηλεθεατή; Προς το παρόν δεν έχει τόση σημασία.
Για τους ανθρώπους που έχουν ανακαλύψει άλλο ένα παράθυρου στην ενημέρωση, τα παραπάνω μπορεί να μην προκαλούν έκπληξη. Το γεγονός ότι το διαδίκτυο αποτυπώνεται στους ηλικιωμένους, στους μη εξοικειωμένους, ως κάτι ξένο, αρνητικό και επικίνδυνο δεν μπορεί παρά να αποτελεί στοιχείο προβληματισμού.
Κάθε ένας που ανήκει στις παραπάνω κατηγορίες βλέποντας τις αναφορές που φιλοξενούνται στο παρόν άρθρο και όχι μόνο, δεν είναι δύσκολο να αποτυπώσει το ίντερνετ ως μια μικρή επικίνδυνη και ετερογενής κοινωνία. Κάτι αναξιόπιστο, διαφορετικό και αποξενωμένο από την πραγματικότητα.



Καλώς ή κακώς το διαδίκτυο (θα) παραμένει επίκαιρο, καυστικό, αληθινό γιατί (θα) συνεχίζει να αποτελεί ρεαλιστικό στιγμιότυπο της κοινωνίας μας(link).

-Το γεγονός είναι πραγματικό και αποτέλεσε αφορμή για το παρόν άρθρο. Τα ονόματα έχουν αλλαχθεί για προφανείς λόγους.
-Τα αποκόμματα είναι από μερίδα εφημερίδων που δημοσιεύτηκαν την επόμενη μέρα του θλιβερού γεγονότος.

Σχόλια

Ο χρήστης L.A. woman είπε…
Πραγματικά δεν βλέπω μομφή πίσω απο τις λέξεις της Σ, παρά μόνον άγνοια!!!
Στα πλαίσια της σχετικής ελευθερίας που παρέχει το διαδίκτυο ο πας έκαστος μπορεί να δημοσιοποιεί τις απόψεις, την τρέλλα, τον πόνο, την καψούρα, τη μουσική, τις διαφωνίες, την ιστορία του- παραποιημένη ή ακριβή- και οτιδήποτε άλλο αληθές ή ψευδές θεωρεί ότι τον αφορά!
Το θέμα για τον αναγνώστη παραμένει πάντα το άν και κατά πόσο τον ενδιαφέρει να χάσει χρόνο, ενέργεια, διάθεση κ...ρεύμα διαβάζοντας κείμενα αγνώστου προελεύσεως. Μοντέρνα UFO
Ο χρήστης Ibis.blog είπε…
@L.A Woman

Σε μερικές λέξεις αναφέρεις εύστοχα τον αμιγώς δημοκρατικό χαρακτήρα του διαδικτύου...Και εκεί είναι η μεγάλη "επιτυχία" του.

Διαφωνώ με την έννοια "χάνω χρόνο"...Αν δεχτούμε την άποψη αυτή, μήπως πρέπει να την αναφέρουμε και για τα δεκάδες ανυπόγραφα δημοσιεύματα εφημερίδων και τηλεοράσεων?

Το αν είναι ανυπόγραφο ή μη ένα κείμενο δεν δίνει αξία στην γραφή,στα νοήματα και τον συντάκτη....Το τι αφήνει στον αναγνώστη έχει την πρωταρχική σημασία.

Τέλος, η "εμφάνιση" UFO οδήγησε σε περαιτέρω μελέτες για την ανθρώπινη ύπαρξη, το σύμπαν, την σύγχρονη κοσμοθεωρία κτλ? Έχω την αίσθηση ότι κάτι αντίστοιχο κρύβεται και στην "ψυχοσύνθεση" του διαδικτύου.Είναι η μια όψη του νομίσματος.
Ο χρήστης L.A. woman είπε…
σε πολλα ενυπόγραφα ή μη κείμενα μπορεί να "χάνεις" χρόνο.. αρκεί να τα εντοπίζεις κ να τους φέρεσαι ανάλογα!!!!!!
Ο χρήστης hamomilaki ♀ είπε…
Καλή Ανάσταση ΚΑΙ στις καρδιές μας...
Ο χρήστης Ibis.blog είπε…
@Ο/Η hamomilaki
Καλή ανάσταση με υγεία, στις ψυχές μας, στο μυαλό μας και στις σκέψεις μας.

Χρόνια πολλά

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ω γλυκύ μου έαρ

Εγκώμια - Επιτάφιος Θρήνος - Αι γενεαί πάσαι
( Στάση Τρίτη )


Ω γλυκύ μου έαρ, γλυκύτατόν μου Τέκνον, πού έδυ σου το κάλλος;
Υιέ Θεού παντάναξ, Θεέ μου πλαστουργέ μου, πώς πάθος κατεδέξω;

Έρραναν τον τάφον αι Μυροφόροι μύρα, λίαν πρωί ελθούσαι.
Ω Τριάς Θεέ μου, Πατήρ Υιός και Πνεύμα, ελέησον τον κόσμον.
Ιδείν την του Υιού σου, Ανάστασιν, Παρθένε, αξίωσον σους δούλους.

- Ολόκληρο το τροπάριο εδώ και εδώ

[ Φωτογραφία ] : boston

Ο Βασιλιάς του Σωρού – μέρος πρώτο

Τα 4 blogs (αντιπάριος, antipariafwni, ibis, antiparos-blog) σας παρουσιάζουν το Τζιμάκο στην παράσταση για ένα ρόλο “Ο Βασιλιάς του Σωρού” Παίζουν: Τ.Π.(Τζίμης Πανούσης στο ρόλο του βασιλιά) Α.Κ.(Αθανασία Κουρέτα στο ρόλο του ρεπόρτερ) BL.(οι τέσσερις Bloggers στο ρόλο τους)
Τ.Π.: Να αρχίσω;

BL: Εμείς έχουμε ετοιμάσει κάποιες ερωτήσεις που θα σου υποβάλλουμε, ό,τι δεν θέλεις να απαντήσεις το προσπερνάμε. Αλλά άμα θες να πεις πρώτα κάτι πες το.

Τ.Π.: Να βάλουμε ένα τίτλο αρχικά σ’ αυτό… ένα τελεσίγραφο, έναν τίτλο τελεσίγραφο.. “ΜΑΥΡΟΧΡΗΜΑΤΑΔΕΣ ΝΑ ΦΥΓΕΤΕ ΝΑ ΠΑΤΕ ΑΛΛΟΥ’’. Είναι ένα τελεσίγραφο από τον Τζιπάκο, παλιά ήμουνα Τζιμάκος. Λανσάρω ένα παρατσούκλι όπως συνηθίζεται εδώ στο νησί, όλοι εδώ έχουν τα παρατσούκλια τους. Εγώ δεν είμαι Δημήτρης, είμαι Τζίμης και είναι τελείως διαφορετικό. Το όνομα είναι πολύ σημαντικό, αλλά θα τα πούμε και μετά αυτά. Πες μου την πρώτη ερώτηση.

Α.Κ.: Πόσο αντιπαρόψυχος αισθάνεσαι;

Τ.Π.: Εγώ αισθάνομαι αντιπάριος… Όχι γέννημα, θρέμμα. Είμαι εδώ από το βρώμικο ‘…

18 λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας – Έτος Αφιερωμένο στον Γιάννη Ρίτσο

Το 2009 συμπληρώνονται 100 χρόνια από την γέννηση του Γιάννη Ρίτσου και η χρονιά που διανύουμε είναι αφιερωμένη στον Έλληνα ποιητή. Το ibis blog συνεχίζει τις αναφορές του σπουδαίο πνευματικό και σας παρουσιάζει τα 18 λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας. Μια σπουδαία ποιητική αναφορά που ίσως αποτελεί την πιο εκφραστική,συναισθηματική και συνάμα πλούσια γλαφυρή, περιγραφή της ελληνικής ψυχοσύνθεσης. Την ρωμιοσύνη μην την κλαις.....
Ο Γιάννη Ρίτσος συλλαμβάνεται από την χούντα και εξορίζεται στην Γυάρο, την Σάμο και την Λέρο. Κάτω από δύσκολες συνθήκες ο ποιητής συνθέτει τα ποιήματα και τα στέλνει κρυφά στον αυτοεξόριστο Μίκη που βρίσκεται στην Γαλλία. Ο ποιητής γράφει τα τετράστιχα μετά από παρότρυνση του Έλληνα μουσικοσυνθέτη. Ο Μίκης βρίσκεται στο Παρίσι και μελοποιεί (1971 – 1973) τα 18 λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας τα οποία παρουσιάζονται στις 17/01/73 στο Albert Hall. Η επιρροή στο στίχο από τις κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα της εποχής είναι κάτι παραπάνω από εμφανής.