Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο Αντι Γουόρχολ συνομιλεί με τη βυζαντινή τέχνη

lgst4027 think-rich-look-poor-andy-warhol-self-portrait-andy-warhol-poster Έργα του «πάπα» της Ρop Αrt θα αντιπαραβάλλονται με αγιογραφίες, σε μια πρωτότυπη έκθεση το φθινόπωρο στο Βυζαντινό Μουσείο.
Μια ιδιαιτέρως πρωτότυπη έκθεση με έργα του Αντι Γουόρχολ θα παρουσιαστεί το ερχόμενο φθινόπωρο (6 Οκτωβρίου 2009- 10 Ιανουαρίου 2010) στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο. Τιτλοφορείται «Warhol/Ιcon: Η δημιουργία της εικόνας» και συγκεντρώνει σημαντικές προσωπογραφίες από όλο το φάσμα της καλλιτεχνικής πορείας του Αντι Γουόρχολ, καταθέτοντας, σύμφωνα με τους διοργανωτές, «μια καίρια κριτική της σύγχρονης εμμονής με τη φήμη, έννοια που γοήτευε τον Warhol και βρίσκεται στο επίκεντρο του έργου του».

Η έκθεση αντιπαραβάλλει προσωπογραφίες του καλλιτέχνη με τη συλλογή βυζαντινής αγιογραφίας του μουσείου. Σύμφωνα με τον διακεκριμένο μελετητή του Αντι Γουόρχολ, Πολ Μούρχαουζ, ο οποίος έχει την επιμέλεια της έκθεσης, γίνεται προσπάθεια να ανιχνευθεί «η διαχρονική σημασία και αξία της αγιογραφίας, συνδέοντας θρησκευτικού χαρακτήρα ιστορικά προηγούμενα με τις σύγχρονες “αγιογραφίες” του Γουόρχολ:απεικονίσεις διασήμων που φιλοτεχνήθηκαν σε μια εκκοσμικευμένη εποχή εμμονής με τη διασημότητα.Η ιδέα της λατρείας,κοινή στην ιστορική και τη σύγχρονη αντίληψη της αγιογραφίας, αποτελεί εδώ βασικό συνδετικό ιστό.Το έργο του Γουόρχολ προσυπογράφει, ανατέμνει- και χρησιμοποιεί- τις διαδικασίες εκείνες μέσω των οποίων η ταυτότητα ενός πραγματικού ατόμου επισκιάζεται σταδιακά από την ωραιοποιημένη εικονική αναπαράστασή του στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Στην έκθεση περιλαμβάνονται έργα σταθμοί, όπως τα πορτρέτα της Τζάκι Κένεντι και της Μέριλιν Μονρόε, του Μάο, καθώς και του ίδιου του Γουόρχολ- όλα εξιδανικευμένες μορφές των οποίων το image υπερβαίνει την ιδιωτική, προσωπική τους ταυτότητα. Ιδωμένη στο πλαίσιο των ιστορικής σημασίας αγιογραφιών του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου, οι σύγχρονες “αγιογραφίες” του Warhol αναδεικνύονται ως αποτέλεσμα μιας σύνθετης μεταμόρφωσης, κατά την οποία το πραγματικό δίνει τη θέση του σε μια πολύπλοκη αλλά υπέροχη αφαίρεση».
 
 
OR826-cr KAISARASWORHOLISED3
[Πηγή :] www.tovima.gr
[Φωτογραφία :] http://andywarholgallery.com
Επιπλέον πληροφορίες μπορείτε να αντλήσετε από τα παρακάτω links:
http://www.byzantinemuseum.gr/

Σχόλια

Ο χρήστης das|boot είπε…
Το είδαμε κι αυτό!
Ο Warhol στο Βυζαντινό Μουσείο!
Ο χρήστης Ibis.blog είπε…
dasboot
Νομίζω ότι έχεις δίκιο. Είναι λίγο παράξενος ο συνδυασμός Andy Warhol και η βυζαντινή τέχνη. Ωστόσο δεν παύει να προκαλεί την περιέργεια μας και να κρύβει δείγματα καλλιτεχνικής γοητείας.

Είχα την τύχη να δω από κοντά έκθεση του Αμερικάνου καλλιτέχνη με τα σημαντικότερα έργα του και κυρίως με προσωπογραφίες. Η πραγματικότητα ήταν εντυπωσιακά γοητευτική διαφέροντος σημαντικά από διαδικτυακές φωτογραφίες και εικόνες.
Θα κάνουμε λίγο υπομονή και θα έχουμε πλήρη άποψη όταν το δούμε από κοντά.
Ο χρήστης L.A. woman είπε…
ανυπομονώ να δω την έκθεση!!
Αν την προσέξουν οι διοργανωτές και δεν έχει στηθεί με προχειρότητα θα είναι εξαιρετική!!!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Mέχρι Tο Eπόμενο Tέλος

Αγναντεύοντας την διαδικτυακή του παρουσία το ibisclub.blogspot.com ολοκληρώνει το
ταξίδι του στην ελληνική blogoσφαιρα...
μέχρι το επόμενο...

Τα λέμε σύντομα από τον νεό μας διαδικτυακό σύννεφο.
Οι ibis σκέψεις.....θα μας συνοδεύουν και εκει.


“Nothing is more powerful than an idea whose time has come.” - Victor Hugo

18 λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας – Έτος Αφιερωμένο στον Γιάννη Ρίτσο

Το 2009 συμπληρώνονται 100 χρόνια από την γέννηση του Γιάννη Ρίτσου και η χρονιά που διανύουμε είναι αφιερωμένη στον Έλληνα ποιητή. Το ibis blog συνεχίζει τις αναφορές του σπουδαίο πνευματικό και σας παρουσιάζει τα 18 λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας. Μια σπουδαία ποιητική αναφορά που ίσως αποτελεί την πιο εκφραστική,συναισθηματική και συνάμα πλούσια γλαφυρή, περιγραφή της ελληνικής ψυχοσύνθεσης. Την ρωμιοσύνη μην την κλαις.....
Ο Γιάννη Ρίτσος συλλαμβάνεται από την χούντα και εξορίζεται στην Γυάρο, την Σάμο και την Λέρο. Κάτω από δύσκολες συνθήκες ο ποιητής συνθέτει τα ποιήματα και τα στέλνει κρυφά στον αυτοεξόριστο Μίκη που βρίσκεται στην Γαλλία. Ο ποιητής γράφει τα τετράστιχα μετά από παρότρυνση του Έλληνα μουσικοσυνθέτη. Ο Μίκης βρίσκεται στο Παρίσι και μελοποιεί (1971 – 1973) τα 18 λιανοτράγουδα της πικρής πατρίδας τα οποία παρουσιάζονται στις 17/01/73 στο Albert Hall. Η επιρροή στο στίχο από τις κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα της εποχής είναι κάτι παραπάνω από εμφανής.

Ω γλυκύ μου έαρ

Εγκώμια - Επιτάφιος Θρήνος - Αι γενεαί πάσαι
( Στάση Τρίτη )


Ω γλυκύ μου έαρ, γλυκύτατόν μου Τέκνον, πού έδυ σου το κάλλος;
Υιέ Θεού παντάναξ, Θεέ μου πλαστουργέ μου, πώς πάθος κατεδέξω;

Έρραναν τον τάφον αι Μυροφόροι μύρα, λίαν πρωί ελθούσαι.
Ω Τριάς Θεέ μου, Πατήρ Υιός και Πνεύμα, ελέησον τον κόσμον.
Ιδείν την του Υιού σου, Ανάστασιν, Παρθένε, αξίωσον σους δούλους.

- Ολόκληρο το τροπάριο εδώ και εδώ

[ Φωτογραφία ] : boston