Πελατειακή Εξέλιξη Στην Ελληνική Κινητή Τηλεφωνία  

Posted by Ibis in , ,

17 Μαΐου 2009 παγκόσμια ημέρα τηλεπικοινωνιών(και όχι μόνο) και το ibis blog εκφράζει τις τεχνολογικές του ανησυχίες στον χώρο της κινητής τηλεφωνίας. Το υπουργείο μεταφορών και επικοινωνιών έχει προγραμματίσει εορταστικές εκδηλώσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κομοτηνή. Περισσότερες πληροφορίες για τις εκδηλώσεις θα βρείτε στον δικτυακό τόπο του υπουργείο όπως και live streaming από τις εκδηλώσεις.


Μελετώντας προσεκτικά τις εξελίξεις στην ελληνική κινητή τηλεφωνία, από τα τέλη της δεκαετίας του 80 ως σήμερα, θα μπορούσαμε να ξεχωρίσουμε τρεις περιόδους "πελατειακής εξέλιξης". Πελατειακής εξέλιξης γιατί κάθε υγιής επιχείρηση οφείλει να αναπτύσσει την πελατειακή της βάση, στηριζόμενη σε ποσοτικούς αλλά και ποιοτικούς συντελεστές. Η ελληνική κινητή τηλεφωνία αποτελεί αναμφισβήτητα υγιέστατο κομμάτι της ελληνικής αγοράς.
Τα πρώτα χρόνια της κινητής τηλεφωνίας χαρακτηρίστηκαν από προσπάθειες για να ξεκαθαριστεί το τοπίο της ανώριμης αλλά πολλά υποσχόμενης ελληνικής αγοράς. Μέσα από έντονες διαδικασίες(κεφαλαιοποιήσεις, είσοδος πολυεθνικών, μεταβίβαση πλειοψηφικών πακέτων κ.λ.π.) εμφανίστηκαν οι πρώτες εταιρίες με πρωταρχικό σκοπό την διαφημιστικής τους προβολή. Αρχικά, δεν ήταν τα προγράμματα, οι κινητές συσκευές, και οι προσφορές που προσέλκυαν τους Έλληνες καταναλωτές. Ήταν η τεχνολογική γοητεία της κινητής συσκευής και η στροφή από το σταθερό τηλέφωνο σε κάτι νέο ελκυστικό και άκρως καινούργιο για το Έλληνα χρήστη.

Ξεπερνώντας την βρεφική περίοδο, οι εταιρίες εστίασαν σε προσφορές συμβολαίων. Η ιδέα ήταν απλή και αποσκοπούσε στην σταθεροποίηση του ARPU που ακόμη και σήμερα αποτελεί σημαντικό δείκτη αξιολόγησης. Σταθερό μηνιαίο εισόδημα από τον πελάτη οδηγεί σε ξεκάθαρο ρυθμό εισόδων σημαντικότατο παράγοντα για την υλοποίηση επενδύσεων. Οι νέες επιχειρήσεις κινητών υπηρεσιών επιδίωκαν-ουν να αποσβέσουν τις επενδύσεις τους και να καλύψουν τα πρώτα ομολογιακά δάνεια που είχαν επισυνάψει. Η ελληνική αγορά σε λίγα χρόνια ανέδειξε σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης και μεταλλάχθηκε από τις πιο ελκυστικές σε ευρωπαϊκό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο.

Mέσα από προσφορές συμβολαίων που συνδύαζαν χρόνο ομιλίας και γραπτά μηνύματα, οι κινητές συσκευές άρχισαν να παίζουν σημαντικότατο ρόλο στην τελική επιλογή του χρήστη.
Oι εταιρείες άρχισαν να προσφέρουν ως κίνητρο αγοράς όχι μόνο τα αντίστοιχα οικονομικά πακέτα ομιλίας αλλά και τις κινητές συσκευές. Είναι άλλωστε εμφανές ότι αυτή η πολιτική προώθησης ακολουθείται μέχρι σήμερα και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία. Το κινητό τηλέφωνο είχε μόλις μπει στην ζωή του Έλληνα. Σήμερα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας του(18 εκατ. συνδέσεις για το 2008 αριθμός που μεταφράζεται σε 2 κινητά περίπου ανά κάτοικο). Δειλά δειλά και με την μετάβαση στα δίκτυα 3ής γενιάς(3G) οι υπηρεσίες δεδομένων (MMS, e-mail, internet κ.α. ) άρχισαν να εμφανίζονται στην ελληνική κινητή τηλεφωνία.

Ήταν τα εφηβικά χρόνια. Παράλληλα με τα συμβόλαια εμφανίστηκαν τα καρτοκινητά. Για του παρόχους, δεν ήταν η κατάλληλη εποχή για να εστιάσουν σε αυτήν την πελατειακή βάση, χωρίς ωστόσο να την παραμελούν. Το έδαφος για την καρτοκινητή είχε αρχίσει να προετοιμάζεται από τις αρχές του 2007 με ελκυστικές προσφορές κυρίως μεταξύ χρηστών της ίδια εταιρίας. Η στροφή της αγοράς στην καρτοκινητή ήρθε με την είσοδο των MVNO(Εικονικές Εταιρίες Κινητών Υπηρεσιών) που έδωσαν νέα ώθηση σε μια σταθερή πελατειακή βάση. Ωστόσο, η οριστική ενίσχυση της καρτοκινητής βάσης ήρθε στις αρχές του 2009 με πρωτοποριακά πακέτα . Ήταν η στιγμή που η καρτοκινητή κέρδιζε το μερίδιο της διαφημιστικής καμπανιάς των εταιριών. Οι τρεις πάροχοι κινητής τηλεφωνίας εισήλθαν σε ένα συνεχόμενο και καταιγιστικό ρυθμό προσφορών, δημιουργώντας άκρως ελκυστικά πακέτα για τον Έλληνα καταναλωτή.

Τι έχει σειρά λοιπόν μετά από τα καρτοκινητά(70% της αγοράς) και τα συμβόλαια(30% της αγοράς); Η απάντηση λογική, αναμενόμενη και επιβεβλημένη στις αναπτυσσόμενες αγορές κινητής. Δεδομένα! MobileTV, Internet, εφαρμογές GPS και ποικίλες εφαρμογές δεδομένων θα προσελκύσουν το διαφημιστικό ενδιαφέρον (και τις επενδύσεις) των εταιριών.
Δυστυχώς, την ώρα που η Αμερική(χαρακτηρίζεται μέκα της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών) και η Αγγλία(live TV) πρωτοπορούν σε επίπεδο υπηρεσιών δεδομένων, η ελληνική αγορά δεν κινείται με τους καλύτερους ρυθμούς προς αυτή την κατεύθυνση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, αποτελούν οι τιμές για download δεδομένων που παραμένουν σε υψηλά επίπεδα για αρκετούς μήνες. Ωστόσο, ελπίζουμε και ευελπιστούμε πως η παγκόσμια στροφή σε έξυπνες συσκευές θα ωθήσουν σύντομα τις ελληνικές εταιρίες σε αναθεώρηση των τιμών τους σε υπηρεσίες δεδομένων. Αναμένουμε, λοιπόν εξελίξεις “δεδομένων” στην ώριμη και ελκυστική ελληνική αγορά κινητής.


[Φωτογραφίες : ] flickr

This entry was posted on 17 Μαΐ 2009 at Κυριακή, Μαΐου 17, 2009 and is filed under , , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

5 comments

Ανώνυμος  

Θέλω να σε διαβάσω αλλα δεν με αφήνεις....δεν εχω μάθει ακόμη αυτη την γλωσσα.
Πρέπει να κάνω κατι?
Να το κάνω βρε παιδί μου, αν χρειαστεί...
V.

17/5/09, 2:38 μ.μ.
Ibis 14  

Αγαπητη μας V. η λύση ειναι μια.
Αεροπορία.Μας στελνεις τα καλουδια σου (προτιμω φυστίκι) κ εμεις με ολη μας την αγαπη σου στελνουμε κ χειρόγραφα τα αρθρα μας.χαχαχα!

ΥΓ:XΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΕ IBIS 5 NA TA EKATOΣΤΗΣΕΙΣ ΜΕ ΥΓΕΙΑ!!!

17/5/09, 4:27 μ.μ.

@V.Και πάλι ο δαίμονας του διαδικτύου....Ευχαριστούμε θερμά για την υπενθύμιση του λάθους, μιας και άλλοι αναγνώστες αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα.
Μόλις λύθηκε....

Όπως βλέπει οι Ibis είναι εθισμένοι στις ...."πράσινες" αλλά όχι κουπάτες γεύσεις.

Keep Sharing Your Thoughts, Keep Browsing Us@Ibis 14Thanks a lot....Keep flying With Ibis Bird

17/5/09, 4:50 μ.μ.
Ανώνυμος  

Δεν εισαι αυτός που γνώρισα?
Εισαι πολυμορφικός,είσαι transformer?
Τι θα πει ibis 5,14...
Ποιος είμαι και πως λέγομαι?
V.

17/5/09, 6:13 μ.μ.
Ανώνυμος  

Exoyme kai dyo wres diafora?
confused....
V.

17/5/09, 6:14 μ.μ.

Δημοσίευση σχολίου