Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τα ματωμένα κείμενα

Έπειτα από δεκαέξι βομβιστικές επιθέσεις (με τη μέθοδο των παγιδευμένων πακέτων), ο τρομοκράτης «Γιουναμπόμπερ» αποφάσισε το 1995 να μιλήσει. Έστειλε ένα παραληρηματικό κείμενο με τις θέσεις του σχετικά με τη βιομηχανική κοινωνία. Υποσχόταν ότι αν δημοσιευόταν σε δύο έγκυρες εφημερίδες θα σταματούσε τη δράση του, που είχε στοιχίσει τη ζωή σε τρεις ανθρώπους και είχε τραυματίσει άλλους έντεκα.

Παρά την προτροπή του αμερικανικού υπουργείου Δικαιοσύνης να δημοσιευτεί η προκήρυξη με την ελπίδα ότι κάποιος θα αναγνώριζε το στυλ γραφής και θα οδηγούσε στη σύλληψη του αόρατου βομβιστή, πολλές εφημερίδες αρνήθηκαν. Υποστήριξαν ότι α) το κείμενο ήταν πολύ μεγάλο και δεν παρουσίαζε κανένα ενδιαφέρον και β) η δημοσίευση ή μη ενός κειμένου ήταν αποκλειστικό προνόμιο των δημοσιογράφων. Δεν μπορεί να επιβληθεί ούτε από το κράτος ούτε από ιδιώτες.

Στην Ελλάδα οι τρομοκράτες γίνονται αρχισυντάκτες για μια μέρα. Επιβάλλουν τη δημοσίευση των ανοησιών τους «χωρίς περικοπές και συντομεύσεις», όπως απαιτούσε παλιότερα η «17 Νοέμβρη». Και αυτό είναι περίεργο, διότι κείμενο 9.000 λέξεων δεν θα δημοσιευόταν σε ελληνική εφημερίδα ακόμη κι αν το είχε κατεβάσει ο Μωυσής από το όρος Σινά. Δεν είναι η ποιότητα των κειμένων που βαρύνει στην απόφαση (κακογραμμένα κείμενα απορρίπτονται δεκάδες κάθε μέρα, σε όλες τις εφημερίδες), αλλά το αίμα.

Το μυστικό βρίσκεται στην κυκλοφορία των εφημερίδων. Παλιότερα ένα τέτοιο κείμενο ανέβαζε για μια μέρα τις πωλήσεις. Όχι επειδή οι αναγνώστες είχαν την υπομονή να διαβάσουν τα σχοινοτενή παραληρήματα των τρομοκρατών, αλλά γιατί λειτουργεί η «περιέργεια του αίματος». Το ενδιαφέρον για τις προκηρύξεις είναι ανάλογο του μποτιλιαρίσματος στις εθνικές οδούς, αν συμβεί ένα τροχαίο. Όλοι κόβουν ταχύτητα για να δουν. Φυσικά, δεν μελετούν το τροχαίο ούτε αλλάζουν οδική συμπεριφορά μόλις προσπεράσουν τον τόπο του δυστυχήματος. Με την έννοια αυτή, τζάμπα πάει το αίμα που χύνουν κάποιοι για να δημοσιεύσουν τις ανοησίες τους.

Υπάρχει όμως ένα ζήτημα δημοσιογραφικής δεοντολογίας. Κάθε εφημερίδα που σέβεται τους αναγνώστες της δημοσιεύει στη στήλη των επιστολών το εξής: «Η εφημερίδα δημοσιεύει επιστολές αναγνωστών με τον όρο ότι είναι ενυπόγραφες. Γι' αυτό οι επιστολογράφοι πρέπει να σημειώνουν τον αριθμό του τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ελεγχθεί το γνήσιο της επιστολής». Φαίνεται ότι στον ελληνικό Τύπο οι τρομοκράτες εκτός από την αρχισυνταξία, είναι οι μόνοι που κατέκτησαν και το προνόμιο της ανωνυμογραφίας.

Του Πασχου Μανδραβελη

Μια εξίσου ενδιαφέρουσα άποψη θα βρείτε στο tvxs.gr

Πηγή: Καθημερινή

Φωτογραφία από deviart

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ω γλυκύ μου έαρ

Εγκώμια - Επιτάφιος Θρήνος - Αι γενεαί πάσαι ( Στάση Τρίτη ) Ω γλυκύ μου έαρ, γλυκύτατόν μου Τέκνον, πού έδυ σου το κάλλος; Υιέ Θεού παντάναξ, Θεέ μου πλαστουργέ μου, πώς πάθος κατεδέξω; Έρραναν τον τάφον αι Μυροφόροι μύρα, λίαν πρωί ελθούσαι. Ω Τριάς Θεέ μου, Πατήρ Υιός και Πνεύμα, ελέησον τον κόσμον. Ιδείν την του Υιού σου, Ανάστασιν, Παρθένε, αξίωσον σους δούλους. - Ολόκληρο το τροπάριο εδώ και εδώ [ Φωτογραφία ] : boston

Ένα Aκόμα Tείχος..... Ένα Ακόμα Παράθυρο Στην Ελευθερία Και Το Όνειρο

Μαγεία να μπορείς να μπαίνεις σε μια σκηνή, σε μια εικόνα και σε έναν ήχο. Ο συνδυασμός τους σε ταξιδεύει μακριά, σε μέρη και καταστάσεις που ναι μεν έχεις στο μυαλό σου αλλά δεν μπορείς να φανταστείς. Αυτό το ταξίδι σου προσφέρει ο κινηματογράφος. Μέσα στην διαδικτυακή μου πρωινή βόλτα, παρέα με καφέ και ήλιο, διαβάζω ( ερτ ): Σαν σήμερα το 1940 ... η ναζιστική Γερμανία αρχίζει την κατασκευή τείχους γύρω από το εβ ραϊκό γκέτο στη Βαρσοβία, με σκοπό να εγκλωβιστούν σ' αυτό 400.000 κάτοικοι. Νιώθω το ταξίδι να επαναλαμβάνεται. Πηγαίνω πίσω αρκετά χρόνι α. Ως φοιτητής ψάχνω τρόπο να περάσω ένα ευχάριστο χειμωνιάτικο βράδυ. Νοικιάζω την εκπλη κτική ταινία του Roman Polanski ' 'The pianist'' με την μοναδική ερμηνεία του Adrien Brody. Ρεαλισμός, συναίσθημα, μέσα σε ένα ξεχωριστό μουσικό και σκηνοθετικό κινηματογραφικό δρόμο. Διαβάζοντας τις παραπάνω γραμμές είπα να παρατηρήσω την θέα από το παράθυρο που βρίσκεται μπροστά μου. Το ερέθισμα υπάρχει. Η θέα της γνώσης αξίζ

Σε 'Οσες Γλώσσες Και Να Το Προφέρεις Είναι Μόνο Μία

Ahm(Arabic),Matka(Belarusan),Majka(Bosnian),Mae(BrazilianPortuguese),Majka(Bulgarian), Mati,Majka (Croatian),Abatyse(Czech),Mor(Danish),Moeder,Moer(Dutch),Mother,Mama, Mom(English),Patrino, Panjo(Esperanto),Ema(Estonian),Aiti(Finnish),Mere,Maman(French), Mutter(German), Mana(Greek) , Salentino,Makuahine(Hawaiian),Ma,Maji(Hindi), AnyaFu(Hungarian),Induk,Ibu,Biang,Nyokap(Indonesian), Mathair(Irish),Madre,Mamma (Italian),Okaasan,Haha(Japanese),Amma(Kannada),Daya(Kurdish), Uma(Ladino),Mater(Latin), Motina(Lithuanian),Omm(Maltese),Madre(Norwegian), Mytyr(Old,Greek), Maman(Persian), Matka,Mama(Polish),Mae(Portuguese),Maica(Romanian),Mat'(Russian),Majka(Serbian), Mati(Slovenian),Madre,Mama,Mami(Spanish),Mama,Mzazi,Mzaa(Swahili),Mamma,Mor,Morsa (Swedish), Anne,Ana,Valide(Turkish),Mati(Ukrainian),Mare(Venetian),Mam(Welsh) Σε όσες γλώσσες και να το προφέρεις μάνα είναι μόνο μία. Ξεχωριστή πηγή ζωής, συναισθημάτων και ενέργειας. Χρόνια πολλά μητέρα,μάνα, μανούλα . Αφιερωμένο εξαιρετικά σε όλε